Samodzielna analiza ofert mieszkaniowych

Samodzielna analiza ofert mieszkaniowych

1 views
0

Największe i najstarsze biuro nieruchomości Szczecin ma wielu zadowolonych klientów. Korzystają oni z u usług agencji wtedy, kiedy chcą sprzedać lub kupić nieruchomość – dom, mieszkanie, działkę lub lokal użytkowy. Jednak jest również całkiem spora liczba osób, które cenią sobie samodzielność w każdym obszarze swojego życia. Również wtedy, kiedy mają kupić mieszkania lub domy Szczecin. Specjalnie z myślą o nich agencja nieruchomości Szczecin przygotowała krótki poradnik, jak samodzielnie analizować oferty nieruchomości różnych deweloperów.

Stosunek ceny do powierzchni mieszkania

To jedno z najistotniejszych kryteriów, na podstawie którego możemy ocenić atrakcyjność oferty. Im większe mieszkanie i niższa cena, tym bardziej opłaca się go kupić – tak myśli wiele osób. Ale trzeba również dodać, że cena i wielkość mieszkania zawsze idzie w parze z lokalizacją nieruchomości. Mieszkania i apartamenty położone w centrum Szczecina mogą mieć dwa razy wyższą cenę za metr kwadratowy, niż takie same nieruchomości na obrzeżach miasta. Wiąże się to oczywiście z wysokimi cenami gruntów w pożądanych lokalizacjach.

Standard kupowanego mieszkania Szczecin

Nowe mieszkania na sprzedaż, oferowane są zwykle w standardzie deweloperskim. Jednak u różnych firm określenie to może mieć nieco inną definicję. W jednych ofertach standard deweloperski będzie uwzględniał wylewki, tynki, gładzie, włączniki elektryczne i gniazdka, a także kaloryfery. Natomiast inni deweloperzy mogą w tym stanie wykonać w mieszkaniu wyłącznie tynki i wylewki, całą resztę pozostawiając kupującemu. To rzecz jasna będzie oznaczać dodatkowe koszta, które będzie trzeba doliczyć do końcowej ceny zakupu.

Dodatki to mieszkania, które mogą, ale nie muszą być w jego cenie

Istotne jest również to, co otrzymujemy w cenie mieszkania. Czy jest to wyłącznie lokal mieszkalny, czy również przynależna do niego komórka lokatorska, miejsce parkingowe lub miejsce w garażu. Każda z tych rzeczy może determinować stopień atrakcyjności oferty.